<حضور عناصر افراطی از ۸۳ کشور در جنگ علیه سوریه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1026
نویسنده : کامران وزیری
 

یک مرکز مطالعاتی انگلیس تعداد تروریست‌های سوری را بالغ بر صد هزار نفر خواند که نیمی از آنها عناصر افراط گرایی هستند که از 83 کشور به سوریه رفته‌اند.

خبرگزاری فارس: حضور عناصر افراطی از ۸۳ کشور در جنگ علیه سوریه
 

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس مطالعاتی که آکادمی انگلیسی متخصص در زمینه دفاع تحت عنوان آی اچ اس جینز ارائه و روزنامه دیلی تلگراف بخش‌هایی از آن را منتشر کرده است، بیش از شش هزار اردنی در ماههای اخیر به گروه های مسلح در سوریه پیوسته‌اند که از این میان 285 نفر از آنها کشته شده‌اند و تعداد 120 نفر از آنها نیز مفقود هستند.

این بررسی با اعلام اینکه عناصر افراط گرای مسلح نیمی از تروریست‌ها در سوریه را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد که عناصر مسلحی که علیه ارتش عربی سوریه وارد جنگ شده‌اند، بالغ بر 100 هزار تروریست هستند که در میان حدود هزار گروه مسلح تقسیم شده‌اند، این عناصر از 83 کشور به سوریه آمده‌اند که در میان آنها تابعیت داران کشورهای عربی غیر از جیبوتی در آن حضور دارند.

بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان این مرکز مطالعاتی که گزارش خود را بر اساس مصاحبه با اعضای گروه‌های مخالف و داده‌های اطلاعاتی به دست آورده‌اند، ده هزار نفر از این عناصر از اعضای گروه‌های مرتبط با القاعده هستند و بین 30 تا 35 هزار نفر دیگر نیز از اسلامگراهایی هستند که در میان گروه‌های مسلح افراطی حضور دارند.

چارلز لیستر که مسئولیت نظارت بر این تحقیقات را بر عهده دارد، تاکید کرد که ایده فرماندهی معارضان از سوی گروه‌های لائیک قابل اثبات نیست.



دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: